Thursday 25 September 2014

BREAKING ANOTHER BANK CODE


1. Ini RHB Reflex token. Fasiliti khas utk business account.
Tidak kisah anda enterprise mahupun Sdn Bhd.
2. Ia sama seperti M2E dari Maybank. M2uBiz lain.
Maybank cajnya RM78 sebulan, RHB Reflex RM30 sebulan.
3. Berkenaan efficiency dan customer service, pengalaman saya menggunakan RHB lebih baik.
Utk yg berbisnes, Maybank dan RHB membenarkan membuka business account dengan kemudahan fasiliti ini.
4. Poinnya di sini, dengan ada kemudahan fasiliti ini, anda tidak perlu ke bank utk memindahkan wang berjumlah lebih RM50,000. Juta-juta sehari pun tak mengapa, sambil lepak depan komputer, tgk cerita Korea dan pakai kain pelikat.
Pembayaran tax (PCB), KWSP, SOCSO dan bermacam-macam lagi.
5. Pemindahan RHB ke RHB adalah sekelip mata. Interbank; jika transfer sebelum 12 tghr, petang dh masuk. Jika transfer petang, esok pagi dah masuk.
6. Token diberi ade 4. 2 utk sistem, 2 utk data entry & approval. 2 yg terakhir ni paling penting; utk pemindahan wang.
7. Dengan adanya RHB Reflex (atau sistem M2E), anda ada bukti pemindahan wang; keluar dan masuk. Mudah utk anda simpan bukti transaksi dan audit akaun anda di kemudian hari. Jika anda lakukan transaksi TUNAI, ada kemungkinan kita tiada bukti transaksi dan boleh membawa kepada musibah yg lebih besar kemudian hari.
Punyai bukti transaksi juga memudahkan anda utk mengesan CONMAN yang menipu anda. Jika anda cash deposit, mungkin anda terlupa simpan resit deposit. Jika anda dirompak sewaktu transaksi, polis juga tiada rekod kukuh utk mengesan perompak.
8. Anda tak perlu cakap banyak. Pergi kaunter, memang banyak songeh dan pertanyaan, lagilah jika anda tengah rushing. Lagi-lagi Maybank sekarang terlalu leceh.
Jadi, buka RHB sebagai alternatif transaksi. Kenapa bukan bank lain seperti CIMB? 
9. Dengan adanya RHB Reflex, anda sudah ONE STEP ke arah mempersediakan diri anda pada ke arah SDN BHD (korporat).
Pastikan ajak rakan-rakan bisnes anda utk membuka RHB juga. Sama-sama buka dan berurusan selalu. Jika 3 rakan bisnes partner anda selama setahun adalah pengguna RHB dan Sdn Bhd juga, anda telah bersedia utk business loan juta-juta.
10. Senang kata, ia antara rahsia mudahnya mendapat loan dari bank. Samada home loan mahupun business loan. Saya kongsikan di kemudian hari, face to face. 
P/s: Saya boleh bantu utk jadi introducer jika area PJ/Kelana Jaya. Insyallah. Area Shah Alam, Jack Sparoh boleh bantu.
Disclaimer: Saya bukan banker dari RHB dan tidak dapat apa-apa komisen dari mana-mana pihak ye. Terima kasih. Moga dipermudahkan urusan rakan-rakan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...